Remissvar UHR Grundläggande behörighet och urval, 2016

Share "Remissvar UHR Grundläggande behörighet och urval, 2016"

1 (1)

Sveriges universitets-

2016-11-02

och högskoleförbund

Dnr 0064-16

Tryckerigatan 8

YTTRANDE

Universitets- och högskolerådet

Yttrande över förslag till ändringar i Universitets- och högskolerådets

föreskrifter om grundläggande behörighet och urval

Sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF) har getts möjligheten att lämna synpunkter på förslag till ändringar i Universitets- och högskolerådets föreskrifter (UHRFS 2013:1) om grundläggande behörighet samt urval, ert diarienummer 4.1.2-964-16. SUHF avstår från att lämna synpunkter på remissen och hänvisar istället till de enskilda lärosätenas svar.

Enligt uppdrag

Marianne Granfelt generalsekreterare

Variation och förändring erbjuds enligt den tidigare forskningen, genom löst material, väder och naturprocesser (Mårtensson 2004; Lerstrup & Dahl Refshauge 2016). 725)

Munktell skrev sånger till både svenska och franska texter och flera av hennes sånger finns med både svensk och fransk text.. Texten till den sång som är den mest framförda –