Share "Remissvar Undantag från förlängning av tidsfrister i fråga om färdskrivare och förarkort sam tidsintervall för besiktning av fordon"

Datum Beteckning1

2021-02-19 2021/296

1 Ange denna beteckning vid all kontakt med Swedac i ärendet.

1(1)

E-post: registrator@swedac.se Postadress: Box 878, 501 15 Borås Organisationsnr: 202100-3815

Tel: 0771-99 09 00 Besöksadress: Österlånggatan 9, Borås Bankgiro: 5617-4659

www.swedac.se

Ert datum Er referens

Avdelningen för juridik och handelsfrågor 2021-02-12 I2020/02919 Per Hällströmer

Direktnr: 033-17 77 31

E-post: per.hallstromer@swedac.se Infrastrukturdepartementet i.remissvar@regeringskansliet.se annica.liljedahl@regeringskansliet.se

Remissvar Undantag från förlängning av tidsfrister i fråga om färdskrivare

och förarkort sam tidsintervall för besiktning av fordon

Styrelsen för ackreditering och teknisk kontroll (Swedac) ansvarar för frågor om teknisk kontroll, inklusive ackreditering och frågor i övrigt om bedömning av överensstämmelse samt för samordning av marknadskontroll, reglerad mätteknik och ädelmetallkontroll. Swedac har beretts tillfälle att yttra sig över ovan nämnda remiss.

Swedac har inga synpunkter på remissen.

__________________________

Detta yttrande har beslutats av chefsjuristen Anette Arveståhl efter föredragning av juristen Per Hällströmer. Bedömningsledaren Peter Nyberg har deltagit vid den slutliga handläggningen av ärendet.

Anette Arveståhl