Share "Remissvar från Svensk Kooperation kring Revisorsinspektionens promemoria En ny ordning för revisorernas ansvarsförsäkring"

2020-03-31 Remiss Dnr Ju2020/00096/L1

Remissvar från Svensk Kooperation kring

Revisorsinspektionens promemoria En ny ordning för

revisorernas ansvarsförsäkring

Svensk Kooperation tackar för möjligheten att lämna svar på Revisorinspektionens remiss, med Dnr Ju2020/00096/L1.

Svensk Kooperation är opinionsbildare för den kooperativa företagsformen. Initiativtagare är LRF, KF, HSB, och Arbetsgivarföreningen KFO. Syftet är att sprida kunskap och att bidra till att modernisera bilden av kooperativt

företagande. Svensk Kooperation är partipolitiskt obundet. Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att öka kunskapen om kooperation, sprida idéer och visioner, driva opinionsbildning och företräda medlemmarna i frågor som rör de kooperativa företagens villkor. Svensk Kooperation konstaterar att promemorian tar upp viktiga tekniska och administrativa förändringar för yrkesrevisorers ansvarsförsäkring och

välkomnar dessa. Svensk Kooperation har inget ytterligare att tillföra i ärendet.

Camilla Lundberg Ney

Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter och lokaler under nyttjanderätt och

Box 382, SE-101 27 Stockholm, a Swedish limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International

den gäller med obegränsad retroaktivitet för krav som framställs mot den försäkrade, samt för befarade krav som den försäkrade anmäler till försäkringsgivaren, så