Magiska ögonblick och förlorade möjligheter: En studie i möjligheterna att lära med utgångspunkt i elevernas förkunskaper, svårigheter med lärandeobjektet och variationen i det erbjudna lärandet.
Konflikten som en möjlighet?: en studie av hur pedagoger förhåller sig till konflikter mellan elever
Utvecklar elever sin förståelse för matematik genom att lösa problem i grupp?
Första mötet med det svenska samhället: En studie om förskollärares resonemang kring integrering av nyanlända barn i förskolan
Om pedagogers deltagande i barns lek: Pedagogers tankar kring sitt deltagande i barns lek och deras möjligheter att stimulera leken genom miljön på förskolan.
Konflikter: en del av vardagen i förskolan och förskoleklass
Inställningar till självläkning: - en studie av diskurser kring beroendeproblematik
Introduction: Exploring the Multifaceted Faces of Punctuation
"När jag får min lön, tänker min fru köpa en ny hatt.": Granskning av övningsmaterialen i Franska A och Tyska A ur ett genusperspektiv
Läs- och skrivsvårigheter/dyslexi: Elevers studiesituation inom några yrkesförberedande gymnasieprogram
IRT Observed-score Kernel Equating
Natural Seriousness in Learning
Research in didaktik of biology: proceedings of the Second Conference of European Researchers in Didaktik of Biology, University of Göteborg, November 18-22, 1998
Skolbränder och skolbrandsprevention: Underlag för planerade insatser enligt ”Karlstadsmodellen”
Skönlitteratur, inköp och folkbibliotek: en kvalitativ ansats
Skolans individualisering: En studie om dess möjligheter och konsekvenser
Lärlingsutbildning som skolform: Hur ställer sig lärare, elever och handledare till det?
Contributions to Kernel Equating
Skolbarn och stress: orsaker, upplevelser, ohälsa och coping
Nya fritids- pedagoger
Nya fritidspedagoger – i spänningsfältet mellan tradition och nya styrformer
En internt segregerad skola: En kvalitativ studie utifrån elevernas egna upplevelser på Klaraskolan i Halmstad
Användning av bränslecellsbil i undervisning: en studie om modellanvändning i undervisningssyfte
Den språkliga mångfaldens skola: En studie av språkutvecklande samtal