VLIV ISLÁMU NA ZÁPADNÍ KULTURU
OECD a její vliv a činnost ve světové ekonomice OECD and its influence and activity in the world
Book talks as an approach to nature of science teaching in early childhood education
Högtempererat borrhålslager för fjärrvärme
Lärares uppfattningar av undervisning och naturvetenskap som innehåll i förskolans verksamhet
Fysik i förskolan: Pedagogers uppfattningar om fysik
Rapport över genomförda rektorsuppdrag ‘KTH Art-Design-Science’
Inspiring children and teenagers to pursue science and technology: A study in methods, activities, and toys that could potentially make technology and science interesting to children and teenagers
Swedish Ethnologists and Folklorists and Nazi Race Politics
The Distribution and Spread of English Loanwords: Some Indications from Written Bangla in Articles concerned with Science, Culture, Lifestyle, and Religion.
Förskollärares ”frirum” i undervisning om naturvetenskap och teknik: En fallstudie av förskolors dokumentationsarbete i jämförelse med centrala styrdokuments krav på dokumentation
I skenet av stearinljus: Religion och vetenskap i tre verk av Joseph Wright of Derby
Att lära in ute: Pedagogers syn på användandet av utomhuspedagogik i de naturorienterande ämnena, årskurs F-3.
Jämställdhet i förskolans naturvetenskapliga verksamhet: Ges alla barn på en förskoleavdelning samma möjligheter till att lära sig naturvetenskap, oavsett ålder och kön?
When Science Came to the Arctic: Constantine Phipps’s Expedition to Spitsbergen in 1773
Att undervisa om religion och vetenskap: En inblick i lärares didaktiska val i den svenska gymnasieskolan
The Subaltern's Power of Silence and Alternative history: Amitav Ghosh's The Calcutta Chromosome
Fenomenet fysik som innehåll i förskolans verksamhet: Förskollärarnas uppfattning
Förskolebarns uppfattningar kring natur: En studie om barns uppfattningar kring naturen, dess resurser och hur vi ska förhålla oss till den
A study of terminal server technology
Structure and Dynamics of Uganda’s Technological Innovation System
Integrating Science, Technology and Innovation in the National Development Planning Process: The Case of Uganda
Unlocking Potentials of Innovation Systems in Low Resource Settings
Time, knowledge & space sharing: Science & Discovery Centre - Lund Science Village