Share "Remissvar - Ändring i industriutsläppsförordningen (2013:250) för att genomföra slutsatser om bästa tillgängliga teknik för avfallsbehandling"

Stena Metall AB

Box 4088 Fiskhamnsgatan 8 Tel +46104452046 Säte Göteborg stenametall.com

400 40 Göteborg 414 58 Göteborg Org nr 556138-8371

Sverige Sverige VAT nr SE556138837101 carl.hagberg@stenametall.se

Regeringskansliet Miljödepartementet

Göteborg 2020-02-13

Dnr M201 9/021 20/R

Inledning

Stena Recycling AB ingår i Stena Metallkoncernen som samlar in, förädlar och

återvinner alla typer av avfall på 200 anläggningar i 10 länder. En ständig målsättning är att utveckla nya innovativa sätt att hantera samhällets avfall med hållbara metoder för kunder, miljö och samhälle. I koncernen ingår också produktion av aluminium från återvunnen råvara, finansverksamhet samt internationell handel med stål, metaller och olja.

Sten Recyclings inställning till förslaget

Stena Recycling tillstyrker de föreslagna ändringarna i industriutsläppsförordningen (2013:250).

FÖR STENA RECYCLING AB

Carl Hagberg Bolagsjurist

Direkttelefon: +46104452046 E-post: carl.hagberg@stenametall.se

I den slutliga beredningen av detta ärende, i vilket Länsrådet Johan Löwenadler Davidsson varit beslutande och miljöskyddshandläggaren Marie-Louise Lüsch föredragande, har