Academic year: 2022

Share "Remissyttrande, medborgarförslag om att skapa en grillplats med bord och bänkar samt vindskydd vid Käglans motionsspår i Fellingsbro, Lindesbergs kommun"

Ingrid Andrén

TJÄNSTESKRIVELSE

2021-04-09 Dnr SBB2021-260

1 (1)

Postadress: Besöksadress: E-post/ www Organisationsnr:

Box 144 Industrivägen 7 forbund@sbbergslagen.se 222000-1487 713 23 NORA 713 91 NORA

Käglans motionsspår i Fellingsbro, Lindesbergs kommun

Förslag till beslut

Direktionen beslutar att anta förslag till remissyttrande gällande medborgarförslag om att skapa en grillplats med bord och bänkar samt vindskydd vid Käglans

motionsspår i Fellingsbro, Lindesbergs kommun.

Beskrivning av ärendet

Remiss gällande medborgarförslag inkommet till Samhällsbyggnadsförbundet för yttrande. Kommunen önskar svar senast 20210531.

Förslaget innebär att man önskar en plats i anslutning till motionsspåret i Käglanområdet, en grillplats med bord och bänkar samt vindskydd.

Yttrande från Naturvård

Kommunen äger inte marken, har inte anlagt spåren och ansvarar inte heller för spåren. Förbundet föreslår att förslagsställaren uppmärksammas på möjligheten att söka LONA-bidrag. Om någon förening lägger ner ideellt arbete på detta kan de söka LONA-bidrag hos Länsstyrelsen. Denna ansökan ska då gå genom kommunen.

För ärendet aktuella handlingar

Medborgarförslag till Lindesbergs kommun

Samhällsbyggnadsförbundet Bergslagen Ingrid Andrén

Kommunekolog