Hur kan vi komplettera varandra?: HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikationsavdelningen
Personlighetsbedömning i samband med rekrytering: En studie om bemanningsbranschens personlighetsbedömning vid en rekrytering
Att mäta HR - Ett oviktigt behov?: En studie om att mäta Talent Managements ekonomiska effekter.
Personalvetares och arbetsgivares uppfattningar om vilka kompetenser som behövs för att inträda på arbetsmarknaden: En kvantitativ studie om personalvetares kännedom beträffande arbetsgivares förväntningar på dem
Human Resource Management: En korrelationsstudie om upplevt organisationsstöd och psykologiska kontrakt.
Framtidens rekrytering, i en allt mer digitaliserad värld: - En kvalitativ studie om hur LinkedIn används i rekryteringsprocessen
An Internal View of a Company´s Marketing and Relationships: - How to use marketing internally to strengthen relationships
Faktorer som påverkar motivationen hos personer som arbetar inom HR
Employer branding inom offentlig verksamhet: En fallstudie om Vännäs kommun som attraktiv arbetsgivare
Var försvann personalen?: En fallstudie om rektorers upplevelse av sitt HR-arbete
HR -utövares utmaningar i Covid -19 krisen: Subjektiva upplevelser av utmaningar i krisen
”Jag kan tänka mig att det kan bli lite mer diskussion här”: En explorativ fallstudie om förändringsarbete och HR på tre svenska lärosäten.
”Det är ju trevligare att vara på en fest med både killar och tjejer”: En studie om HR-avdelningens könsfördelning.
Konsten att vara specialist och kunna lyssna: En reflektion kring förväntningar ochomgivningens betydelse för HR-medarbetarens roll i organisationen
Akademikers "moment 22": - En studie som undersöker rekryterares inställning till högskole- och universitetsutbildade kandidater utan arbetslivserfarenhet.
“Recruitment of research participants into randomized controlled trials of internet-based cognitive behavioural therapy (iCBT) for depression: a systematic review and meta-analysis”
Tillfredsställd och lönsam: En studie av synen på människors arbete, tid och liv inom arbetspsykologin
Löneanspråk: Ett språk som skiljer kvinnor från män
Arbetslivets praktik vs. Utbildningens teori.: En kartläggning av personalvetaralumnens nytta och plats på arbetsmarknaden.
Arbetet med arbetsgivarvarumärken för att tilltala tillfällig arbetskraft: Upplevelser från tillfällig arbetskraft
Lever Generation Y upp till sitt rykte?
Vems är ansvaret?
EMPLOYER BRANDING IN HUMAN RESOURCES MANAGEMENT - The Importance of Recruiting and Retaining Employees
HR:s förväntningar på förstalinje chefer.